Øg tilfredshed med kundeservice dashboard

  • Forbedrer forståelsen for jeres data
  • Bevarer overblikket over jeres nøgletal
  • Øger indsigten i muligheder og faldgruber
Grafik af ansatte der analyserer data på et dashboard

Få større indsigt i jeres data

Det er enormt vigtige data, der bruges i en kundeservice afdeling. Der må ikke være fare for, at du kan forsvinde i tallene og miste overblikket.

 

Derfor er det vigtigt at have en måde, hvorpå du kan samle al denne information og formidle den bedst og nemmest.

 

Datavisualisering er ofte ét svar på dette problem. Det brækker dataene ned i mindre dele og formidler dem via visuelle elementer. På den måde bliver de hurtigere at finde overblik i og lettere at forstå.

Dashboardet opdaterer jeres data hvert 3. minut. På den måde opnår I fuld gennemsigtighed i, hvad der foregår i virksomheden på alle tidspunkter. Kundeservice får muligheden for at smide antagelserne ud af vinduet og fokusere på de faktiske data.

Det er nemt at blive distraheret, når man oplever en overflod af data. Med et dashboard hængende på kontorvæggen er de vigtigste tal altid lige foran næsen på alle. Det gør det nemmere at holde fokusset på det rette sted og ændre kursen på rette vej.

Hav altid overblik over jeres kunders oplevelse og mening til jeres produkter/services. Ingen ønsker ultilfredse kunder og et dashboard hjælper med at vise virksomheden, hvor diverse pain points opstår.

Med dashboards på kontoret er de vigtigste data altid til skue for hele afdelingen. Der er aldrig tvivl om, hvornår det går det godt og hvornår det går ekstremt godt. Med friske data er det nemmere at se, hvad der skal nedjusteres eller skrues op for.

Virksomheden er kun glad, hvis kunderne er glade. Få alle i afdelingen med på den samme tangent til at give kunderne den bedste oplevelse. Sammen finder i hurtigt ud af, hvordan I kan tilbyde den bedste hjælp på den bedste måde.

“Vi nåede et punkt i vores virksomhed, hvor vi oplevede en overflod af data, som var svær at finde hoved og hale i. Derfor havde vi brug for en måde, hvorpå vi kunne gøre denne overflod af data nemmere at forstå og vi kom frem til, at vi manglede et dashboard.”

eKontoret logo transparent

Giv kundeservice de bedste forudsætninger

Få muligheden for altid at følge med i udviklingen af de nøgletal, som har mest betydning for jeres kundeservice. Nedenstående er inspiration til, hvilke data der kunne trackes og visualiseres, men vi kan erstatte disse efter jeres behov.

Kundetilfredshed

Kundetilfredshed er et stort term, der inkluderer flere underlæggende parametre. Hvor lang tid skal de vente på svar, får de besvaret deres spørgsmål, får de løst deres problemer – alle disse spiller en rolle, når kundetilfredsheden skal måles.

Kundeservice afdelingens vigtigste opgave er at skabe en høj kundetilfredshed. Hvordan dette opnås er individuelt fra kundebase til kundebase. Men uden målinger på dette vides der reelt set ikke, om virksomheden har glade eller skuffede kunder.

Kundens ventetid

Kundens ventetid dækker over, hvor lang tid de skal vente på at blive hjulpet gennem deres problemer. Dette kan være via en henvendelse på mail, et opkald på supportlinjen eller i kø til en servicedesk i en fysisk butik.

Vi har alle forskellige tålmodighedsgrader, men en kort ventetid er sjældent en dårlig ting. Jo hurtigere en kunde kan få løst deres problem; jo hurtigere kan de komme videre med deres dag. Derfor er ventetiden et vigtigt parameter at måle på.

Antal klager pr. henvendelse

Antal klager pr. henvendelse giver et indblik i de pain points, som kunderne løber ind i gennem deres kunderejse. Med denne data bliver det muligt at finde ud af, hvor utilfredsheden opstår og hvem der skal løse det.

For eksempel kan klager skyldes lang ventetid, dårlig service, langsom digital betalingsprocess osv. Ikke alle klager er ens, men de kontribuerer alle sammen til et samlet billede af ting, som kunden ikke ønsker under deres kunderejse.

Mersalg

Kundeservice kan i nogle brancher anses for en sekundær salgskilde. I mange tilfælde giver det også mening at uddelegere salgsopgaver til kundeservice, da mersalg nogle gange kan være løsningen til problemet.

For eksempel kan en kunde have købt en lille abonnementpakke, selvom de egentlig havde brug for den store. Her er mersalg et naturligt næste trin at tage for kundeservice, da det løser kundens oprindelige problem. 

Sådan kommer I igang med jeres dashboard

Det skal være nemt at komme i gang med sit dashboard i afdelingen

1.

Vi sætter os ned med jer og finder ud af, hvilke data der giver bedst mening at visualisere

2.

Vi udarbejder et dashboard med jeres data og efter jeres ønske og behov

3.

Jeres ønsker til data kører nu på dashboardet og opdaterer tallene hvert 3. minut

Hvad vil jeres kunderservice have på deres dashboard?

Få skræddersyet et kundeservice dashboard efter jeres ønsker og behov og opdag mulighederne ved at have et konstant overblik over dine kundeservicedata.