Øg performance med et salgsdashboard

  • Forbedrer forståelsen for jeres data
  • Bevarer overblikket over jeres nøgletal
  • Øger indsigten i muligheder og faldgruber
Grafik af ansatte der analyserer data på et dashboard

Få større indsigt i jeres salgsdata

Der er enorme mængder af data i en salgssafdeling. Nok til at du kan forsvinde i tallene og miste overblikket.

 

Derfor er det vigtigt at have en måde, hvorpå du kan samle al denne information og formidle den bedst og nemmest.

 

Datavisualisering er ofte ét svar på dette problem. Det brækker dataene ned i mindre dele og formidler dem via visuelle elementer. På den måde bliver de hurtigere at finde overblik i og lettere at forstå.

Dashboardet opdaterer jeres data hvert 3. minut. På den måde opnår I fuld transparens med, hvordan det går i virksomheden på alle tidspunkter. Afdelingen får muligheden for at efterlade antagelserne ved døren og fokusere på de faktiske data.

Det er nemt at blive distraheret, når afdelingen oplever en overflod af data. Med et dashboard hængende på kontorvæggen er de vigtigste tal altid inden for øjenvidde. Det gør det nemmere at rette fokusset hen på de tal, der rykker mest i virksomheden.

Hav altid overblik over jeres salgs udvikling. Alle i virksomheden har muligheden for at følge med, hvordan jeres salgskanaler, performance eller andet ændrer sig fra time til time. Gør klar til at justere nogle detaljer eller fejr jeres vækst.

Med dashboards på kontoret er jeres salgssdata altid til skue for hele afdelingen. Der er aldrig tvivl om, hvornår det går det godt og hvornår det går ekstremt godt. Med opdaterede data er det nemt at se, hvilke tilgange der virker og hvilke der ikke virker.

Salg har mange facetter og dataene er varierer meget afhængigt af arbejdsopgaverne. Hvis jeres virksomhed bruger tid på cold-calling, kundeloyalitet, markedsanalyse og mere, så er det muligt at få skræddersyet enkle dashboards til alle afdelingens nuancer.

“Vi nåede et punkt i vores virksomhed, hvor vi oplevede en overflod af data, som var svær at finde hoved og hale i. Derfor havde vi brug for en måde, hvorpå vi kunne gøre denne overflod af data nemmere at forstå og vi kom frem til, at vi manglede et dashboard.”

eKontoret logo transparent

Giv salgsafdelingen de bedste forudsætninger

Få muligheden for altid at følge med i udviklingen af de nøgletal, som har mest betydning for jeres salg. Nedenstående er inspiration til, hvilke data der kunne trackes og visualiseres, men vi kan erstatte disse efter jeres behov.

Mål individuel- og team performance

Venlig konkurrence mellem kollegaer kan skabe et miljø, hvor det er sjovt at give den en ekstra skalle på arbejde. På samme måde kan det give en fælles følelse af ansvar og sejr, når dagens salgsmål er opnået.

Sæt daglige, månedlige eller kvartale salgsmål og følg med i udviklingen på dashboardet. Fejr milepæle, hyl ekstraordniær performance og prøv kræfter med venlig konkurrence med hinanden i salgsafdelingen eller imod marketingsafdelingen.

Sammenlign salgstilgange

Find ud af hvilke salgstilgange der virker bedst og hvilke der skal skrottes. Det er meget individuelt fra virksomhed til virksomhed, om fokus på cold-calling eller kundeloyalitet generer bedst afkast. Track salgstilgangene og opdag mønstrene.

Opnå indsigt i jeres salgsdata gennem visualiseringer på dashboardet. Når salgene kommer ind og dashboardet generer visualiseringer, så kommer mønstrene frem i lyset og I vil kunne se, hvilke salgstilgange der vækster jeres virksomhed mest.

Se data fra jeres salgskanaler

Brug kræfter på de salgskanaler der genererer de bedste afkast og genovervej jeres tilgang til dem, der genererer de dårligste afkast. Virksomheden og motivationen klarer sig trods alt bedst, når ens hårdere arbejde giver pote.

Visualiseringer af salgskanalerne på jeres salgsdashboard vil give et klart overblik over, hvilke kanaler der er værd at bruge ressourcer på. Når denne data hænger på kontorvæggen, så ændres fokusset til de bedst performende salgskanaler af sig selv.

Få salgsdata i realtid

Se alle salg inden for den periode som passer jeres målsætninger i realtid. Dashboardet opdateres hvert 3. minut automatisk, sådan I altid får friske data og slipper for at opdatere alle salgene på en tavle.

Salgsdashboardet henter data fra det program, som I normalt bruger til at indberette salg. I skal bare gøre, som I plejer også har jeres virksomhed fået en moderniseret tavle op på kontorvæggen, som opdaterer jeres salgsdata automatisk.

Sådan kommer I igang med jeres dashboard

Det skal være nemt at komme i gang med sit dashboard i afdelingen

1.

Vi sætter os ned med jer og finder ud af, hvilke data der giver bedst mening at visualisere

2.

Vi udarbejder et dashboard med jeres data og efter jeres ønske og behov

3.

Jeres ønsker til data kører nu på dashboardet og opdaterer tallene hvert 3. minut

Hvad vil jeres salgsafdeling have på deres dashboard?

Få skræddersyet et salgsdashboard efter jeres ønsker og behov og opdag mulighederne ved at have et konstant overblik over dine salgsdata.